اخذ تاییدیه شهرداری

اخذ تاییدیه شهرداری از جمله مراحل دریافت پروانه و مجوز ساخت هر سازه ای در مناطق شهری است که باید حتما در مراحل قبل و بعد از اجرای سازه انجام شده و همچنین این تاییدیه باید از شهرداری و همچنین مالکان، مهندسین و طراحان گرفته شود. در این مقاله در مورد اخذ تاییدیه شهرداری صحبت کرده و به طور خلاصه این فرآیند اخذ تاییدیه شهرداری را توضیح می دهیم.

 

شهرداری

شهرداری یکی از نهاد های اجرایی عمومی و غیر دولتی در ایران است که رئیس آن شهردار بوده و وظایف و اختیارات مختلفی در چهارچوب قانون و در حوزه شهر و اداره آن دارد. از جمله این وظایف می توان به موارد زیر اشاره نمود که عبارتند از:

- صدور مجوز های ساخت و ساز شهری
- خدمات آتش نشانی
- پاکیزه نگه داشتن شهر، جمع آوری و حمل زباله های شهری
- جلوگیری از وقوع جرم و جنایت و حوادث کلان شهری
- دریافت عوارض شهرداری از شهروندان آن شهر به منظور تامین منابع مالی و ارائه خدمات شهری
- نظارت بر نیروهای راهنمایی و رانندگی
- برقرار نظم در شهر

به طور کلی شهرداری یک نهاد بسیار مهم در هر جامعه ای شناخته می شود که خدمات و وظایف مختلفی در حوزه های عمرانی، خدماتی، نظارتی و حفاظتی، رفاهی، مدیریت منابع و ... دارد.

در ادامه مقاله می خواهیم به یکی از این وظایف شهرداری که در حوزه نظارت و حفاظت مربوط می شود، بپردازیم که اخذ تاییدیه شهرداری می باشد.

 

اخذ تائیدیه شهرداری

 

تاییدیه شهرداری

همانطور که گفتیم، شهرداری ها دارای اختیارات و وظایف مختلفی در حوزه های گوناگون شهری هستند که شامل وظایف نظارتی و حفاظتی می شود. در پاسخ به این سوال که تاییدیه شهرداری چیست؟ باید گفت امروزه در هر کشوری که دارای قانون و شهرداری می باشد، بخواهید هر گونه ساخت و سازی را در هر نقطه ای از شهر و کشور انجام دهید، لازم است تا قبل و بعد از اجرا مجوز ها و تاییدیه هایی از شهرداری به عنوان یک نهاد متولی مهم دریافت کنید.

از جمله جواز ساخت، پایان کار و ... که باید حتما به تاییدیه شهرداری منطقه برسد. هر سازه دارای یک شناسنامه یا همان پروانه ساخت است که به همراه یک کد یکتا و خاص ثبت شده در آن همراه است. این دفترچه ها تمامی اطلاعات سازه را در بر دارند که باید در زمان شروع ساخت و ساز و همچنین پایان زمان کار و فعالیت سازه، تمامی اطلاعات در آن ثبت شده و در نهایت به تایید شهرداری و همچنین مهندسین ناظر، مالک و طراحان سازه برسد.

 

شرکت اخذ تاییدیه شهرداری

 

اخذ تاییدیه شهرداری

همانطور که گفتیم، اخذ تاییدیه شهرداری یکی از ملزومات اجرای هرسازه است که روند خاص خود را دارد که شامل یک پروسه خاص و ثابت می باشد که عبارتند از :

- مراجعه به شهرداری و درخواست جواز برای سازه
- استعلام های مورد نیاز که باید برای پروانه ساخت و همچنین دستور صدور بازدید انجام شود.
- بررسی گزارش های سازه
- صدور دستور نقشه و طراحی آن
- پرداخت عوارض
- تعیین مهندسین ناظر
- تحویل مدارک
- صدور پروانه ساخت

شرکت ایران کاملیا به عنوان یکی از شرکت های فعال در زمینه فضای سبز شهری، خدمات مختلفی را می تواند در حوزه های قانونی و حقوقی برای خدمات طراحی فضای سبز ارائه کند. این خدمات همچنین شامل خدمات اخذ تاییدیه شهرداری نیز می باشد. جابجایی درخت یکی از خدمات ارزنده و ارزشمند شرکت ایران کاملیا می باشد. 

شما می توانید با سپردن امور حقوقی و قانونی خود به کارشناسان مجرب و آگاه ما، به آسانی فرآیند اخذ تاییدیه شهرداری طی کرده و آن را پشت سر بگذارید. برای دریافت خدمات و مشاوره از شرکت ایران کاملیا می توانید با شماره های 09365011604 و 09128353664 تماس بگیرید یا اینجا کلیلک کنید. همچنین برای مشاهده نمونه کارها نیز می توانید اینجا کلیلک کنید. 

پرسش و پاسخ‌ها