کاشت درخت بهتر است یا جابجایی درخت ؟ نکاتی که باید بدانید

آیا می دانید کاشت درخت بهتر است یا جابجایی درخت؟ همانطور که می دانید بهترین فصل برای کاشت درخت آخر فصل زمستان قبل از رشد جوانه درخت ها می باشد. اما برای جابجایی درختان با توجه به نوع درخت زمان جابجایی نیز متفاوت می باشد چون بعضی از درخت ها نسبت به جابجایی مقاومت زیادی نشان می دهند که باید نوع درخت را بررسی و سپس در زمان مناسب اقدام به جابجایی درخت کرد. سوال دیگر که ممکن است پیش بیاید این است که آیا جابجایی درخت کار درستی است و آیا به درخت آسیب نمی رساند که برای دانستن اینکه کاشت درخت بهتر است یا جابجایی درخت در ادامه مطلب با ما باشید.

 

بهترین فصل برای کاشت نهال و درخت

بهترین فصل برای کاشت نهال و درخت

آیا می دانید بهترین فصل برای کاشت نهال و درخت چه فصلی از سال می باشد؟ به طور کلی برای اینکه بدانیم چه زمانی از سال مناسب کاشت درخت است باید گفت که بسته به نوع درختی که می خواهیم بکاریم زمان کاشت درخت ها متفاوت می باشد. برخی از درخت ها قبل از فصل بهار و پیش از جوانه زدن نهال باید کاشته شود و گروهی بر این باور هستند که کاشت نهال باید در فصل پاییز انجام شود زیرا این باور را دارند که می گویند درخت در فصل پاییز خواب است و جابجایی آن از گلدان به زمین به درخت شوک وارد نمی کند و کاشت آن جواب خواهد داد.

 

جابجایی درختان

همیشه کاشت درخت برای اولین بار در زمین راحت تر می باشد و احتمال از بین رفتن درخت خیلی پایین است اما جابجایی درخت یک کار دلهره آور می باشد و اگر به صورت نادرست انجام شود احتمال از بین رفتن درخت زیاد می شود اما اگر به درستی انجام شود باغداران تازه کار هم می توانند درختان کوچک را به راحتی جابجا کنند که با حفظ ریشه درخت و سالم نگه داشتن آن، آن را برای کاشت آماده می کنند.

 

مراحل جابجایی درخت

جابجایی درختان

برای اینکه درخت را جابجا کنیم نیاز است که گام به گام این کار انجام شود که در گام اول باید درخت را بررسی کنید که آیا درخت به اندازه کافی سالم است یا نه؟ چون احتمال اینکه درخت از شوک بمیرد زیاد است و در گام دوم برای جابجایی درخت از فصل پاییز تا زمستان که درخت خواب است انجام شود تا در زمان جابجایی درخت دچار شوک نشود زیرا احتمال مردن درخت زیاد می شود و گام سوم در جابجایی درخت جدا کردن درخت از توی زمین می باشد که در حین جدا کردن درخت از توی زمین باید مواظب باشید به ریشه درخت آسیبی نرسد.

گام چهارم این است که ریشه درخت را با استفاده از یک گونی بپوشانید و با استفاده از یک سوزن گونی را به دور شاخه درخت سفت کنید و گام پنجم نحوه حمل درخت به مکان جدید می باشد که باید درخت را با تنه آن گرفت و حمل کرد تا به ریشه درخت آسیبی نرسد و گام آخر کاشت درخت در مکان جدید می باشد. حال می خواهیم بدانیم کاشت درخت بهتر است یا جابجایی درخت که در ادامه به مزایا و عوارض کاشت و جابجایی درخت خواهیم پرداخت تا بدانید کاشت درخت بهتر است یا جابجایی درخت؟

 

برای اینکه بدانید کاشت درخت بهتر است یا جابجایی درخت به مزایا و معایب جابجایی آن توجه کنید.

ابتدا برای اینکه بدانیم کاشت درخت بهتر است یا جابجایی درخت به مزایای جابجایی درخت اشاره خواهیم کرد که باید گفت: از مزایای جابجایی درخت حفظ جان درختان می باشد که به جای قطع آنها اقدام به جابجایی آنها می کنند که امروزه برای جابجایی درختان از ماشین آلات هیدرولیک استفاده می کنند که در زمان و هزینه نیز صرفه جویی می شود و اگر بخواهیم از معایب جابجایی درختان بگوییم باید گفت که سخت ترین قسمت جابجایی درخت حفظ و نگهداری ریشه درخت در زمان جابجایی می باشد که باید مواظب باشید ریشه درخت در زمان جابجایی خشک و یا بریده نشود.

 

مراقبت های بعد از جابجایی درخت

مراقبت های بعد از جابجایی درخت

مرحله پس از جابجایی درخت مراقبت های بعد از جابجایی می باشد که از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به آن توجه داشت که شامل:

  • آبیاری مرتب خاک درخت پس از کاشت دوباره
  • استفاده از خاک مخصوص برای کاشت درخت
  • حفره ای که درخت را در آن قرار می دهند باید سه برابر ریشه درخت باشد
  • استفاده از خاک زمین قبلی که درخت در آن قرار داشته است.

با این توضیحاتی که داده شده بهتر می توانیم بفهمیم که کاشت درخت بهتر است یا جابجایی درخت.

 

کاشت درخت بهتر است یا جابجایی درخت

برای اینکه بدانیم کاشت درخت بهتر است یا جابجایی درخت به مزایا و معایب جابجایی درخت اشاره کردیم که اگر به طور کلی بخواهیم بگوییم کاشت درخت روش راحت تری برای کاشت درختان کوچک و نهال می باشد اما در روش جابجایی درخت ها که اگر به روش صحیح انجام شود بهترین راه برای جلوگیری از قطع درختان بزرگ و کهنسال می باشد که به جای قطع درخت، جان درخت را حفظ می کنند.

همانطور که گفتیم بهترین زمان برای کاشت و جابجایی درختان در فصل پاییز می باشد که در این زمان درخت در خواب به سر می برد و در زمان کاشت و جابجایی به درخت شوک وارد نمی شود زیرا وارد شدن شوک به درخت احتمال اینکه درخت بمیرد زیاد است.

برای اینکه یک نهال به یک درخت بزرگ تبدیل شود به سال ها زمان نیاز دارد تا تنومند شود که کاشت درخت و نهال برای مکان های و باغ های جدید روش مناسبی می باشد اما قطع درخت به منظور استفاده از فضا برای ساخت و ساز کار درستی نمی باشد به همین دلیل بهترین راه جابجایی درختان می باشد زیرا سال ها زمان برده است تا این درختان تنومند شوند پس می توان به این نتیجه رسید که هر دو روش کاشت و جابجایی درخت صحیح می باشد .

برای اینکه اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید از این سایت https://www.irancamelia.com استفاده کنید.

پرسش و پاسخ‌ها